معاون پژوهشی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: رشته‌ها و شاخه‌های تحصیلی در دوره متوسط کاهش می‌یابد.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران ، حجت‌الاسلام محی‌الدین بهرام محمدیان در نشست خبری با اصحاب رسانه ، گفت: در سال تحصیلی جاری ۲۹ عنوان کتاب جدید در پایه پنجم و نهم تالیف شد و کتاب‌های درسی به همراه بسته‌های آموزشی برای استفاده معلمان و دانش‌آموزان توزیع شد.

وی ادامه داد: برای دروس زبان انگلیسی، فارسی و قرآن نیز کتاب گویا تولید کرده‌ایم و صد عنوان لوح فشرده برای پایه‌های مختلف تحصیلی تولید شده است.

محمدیان تصریح کرد: هر سال حدود ۱۰۰ میلیون جلد کتاب منتشر می‌شود و امسال نیز تیراژ کتاب های درسی ۱۳۰ میلیون جلد بوده است.

وی با بیان اینکه برای نخستین‌بار کتاب‌های درسی دوره پیش‌دانشگاهی در کل کشور و ابتدایی در شهر تهران به صورت اینترنتی فروخته شد، گفت: مردم آمادگی لازم را برای پذیرش دولت الکترونیک دارند و در سالهای آینده این پروژه را تکمیل می‌کنیم.

محمدیان با بیان اینکه امسال کتاب های درسی بر روی پایگاه رشد، دفتر تالیف و اداره کل چاپ و توزیع کتاب‌های درسی قرار گرفت، بیان کرد: این امکان برای مدارس خارج از کشور نیز فراهم شد تا بتوانند به کتاب‌های درسی دسترسی داشته باشند.